Zarejestruj    Zaloguj    Dział    FAQ

Strona główna forum » BIBLIA dla KAŻDEGO- TWARDY POKARM » BIBLIA a DOGMATY




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 92 ]  Przejdź na stronę 1, 2, 3, 4, 5 ... 7  Następna strona
Autor Wiadomość
 Tytuł: Ukrzyżowanie- ŚRODA ! nie Piątek-3 Dni-3 Noce ?
 Post Napisane: 4 grudnia 2012, o 11:46 
Offline
admin
admin

Dołączył(a): 3 lipca 2012, o 14:33
Posty: 1471
Zmartwychwstanie Jeszuah Mesjasza miało miejsce w niedziele jak to nas uczono od dawien dawna .
Co ma do powiedzenia Słowo , ewangelie .
Ewangelie czytane z myśla jaka w nas tkwi od dzieciństwa ,wskaze nam ,ze była to niedziele.
Wielkanocna niedziela tak utkwiła w naszym umysle ,ze trudno jest dopuścić jakikolwiek inne spojrzenie
na to co mówią wersety.
Jednak jesli poddamy sie Duchowi Prawdy ,to możemy ujrzeć to co przez lata zakrywano przed nami.

ew przedstawiają ...
Zmartwychwstanie Pańskie - (Mt 28, 5-10; ;;;Łk 24, 1-10) - marek 15;15 -..



SŁOWO BOŻE:

Mt 27;
62 Nazajutrz, to znaczy po dniu Przygotowania, zebrali się arcykapłani i faryzeusze u Piłata

63 i oznajmili: "Panie, przypomnieliśmy sobie, że ów oszust powiedział jeszcze za życia: "Po trzech dniach powstanę".

64 Każ więc zabezpieczyć grób aż do trzeciego dnia,
żeby przypadkiem nie przyszli jego uczniowie, nie wykradli Go i nie powiedzieli ludowi: "Powstał z martwych".
I będzie ostatnie oszustwo gorsze niż pierwsze".????

65 Rzekł im Piłat: "Macie straż: idźcie, zabezpieczcie grób, jak umiecie".
66 Oni poszli i zabezpieczyli grób opieczętowując kamień i stawiając straż.


(Mt 28, 1- 5-10).


1 Po upływie szabatu, o świcie pierwszego dnia tygodnia
przyszła Maria Magdalena i druga Maria obejrzeć grób.

2 A oto powstało wielkie trzęsienie ziemi.
Albowiem anioł IHVH zstąpił z nieba, podszedł, odsunął kamień i usiadł na nim.

3 Postać jego jaśniała jak błyskawica, a szaty jego były białe jak śnieg.
4 Ze strachu przed nim zadrżeli strażnicy i stali się jakby umarli.

Anioł zaś przemówił do niewiast: Wy się nie bójcie!

Gdyż wiem, że szukacie Jezusa Ukrzyżowanego.
Nie ma Go tu, bo zmartwychwstał, jak powiedział.
Chodźcie, zobaczcie miejsce, gdzie leżał.
A idźcie szybko i powiedzcie Jego uczniom: Powstał z martwych i oto udaje się przed wami do Galilei.

Tam Go ujrzycie.
Oto, co wam powiedziałem.

Pośpiesznie więc oddaliły się od grobu, z bojaźnią i wielką radością, i biegły oznajmić to Jego uczniom.
A oto Jezus stanął przed nimi i rzekł: Witajcie.
One podeszły do Niego, objęły Go za nogi i oddały Mu pokłon.
A Jezus rzekł do nich: Nie bójcie się.
Idźcie i oznajmijcie moim braciom: niech idą do Galilei, tam Mnie zobaczą



..
Ew łuka 23
Pogrzeb Jezusa


50 Był tam człowiek dobry i sprawiedliwy, imieniem Józef, członek Wysokiej Rady.
51 Nie przystał on na ich uchwałę i postępowanie.
Był z miasta żydowskiego Arymatei, i oczekiwał królestwa Bożego.
52 On to udał się do Piłata i poprosił o ciało Jezusa.
53 Zdjął je z krzyża, owinął w płótno i złożył w grobie, wykutym w skale, w którym nikt jeszcze nie był pochowany
.
54 Był to dzień Przygotowania i szabat się rozjaśniał.

55 Były przy tym niewiasty, które z Nim przyszły z Galilei.
Obejrzały grób i w jaki sposób zostało złożone ciało Jezusa
.
56 Po powrocie przygotowały wonności i olejki
; lecz zgodnie z przykazaniem zachowały spoczynek szabatu.

..
(Łk 24, 1-10)

W pierwszy dzień tygodnia poszły skoro świt do grobu, niosąc przygotowane wonności.
.

(moje- szły z wonnościami ,ale grób juz PUSTY)
...


2-Kamień od grobu zastały odsunięty.


3-A skoro weszły, nie znalazły ciała Pana Jezusa.
4-Gdy wobec tego były bezradne, nagle stanęło przed nimi dwóch mężczyzn w lśniących szatach.
5- Przestraszone, pochyliły twarze ku ziemi, lecz tamci rzekli do nich:
Dlaczego szukacie żyjącego wśród umarłych?
6-Nie ma Go tutaj; zmartwychwstał.
Przypomnijcie sobie, jak wam mówił, będąc jeszcze w Galilei:
7- Syn Człowieczy musi być wydany w ręce grzeszników i ukrzyżowany,.
lecz trzeciego dnia zmartwychwstanie.

8- Wtedy przypomniały sobie Jego słowa i
9-wróciły od grobu, oznajmiły to wszystko Jedenastu i wszystkim pozostałym.

10- A były to: Maria Magdalena, Joanna i Maria, matka Jakuba; i inne z nimi opowiadały to Apostołom
11 Lecz słowa te wydały im się czczą gadaniną i nie dali im wiary.
Piotr u grobu
12 Jednakże Piotr wybrał się i pobiegł do grobu; schyliwszy się, ujrzał same tylko płótna.
I wrócił do siebie, dziwiąc się temu, co się stało.
Uczniowie z Emaus
13 Tego samego dnia dwaj z nich byli w drodze do wsi, zwanej Emaus, oddalonej sześćdziesiąt stadiów od Jerozolimy. 14 Rozmawiali oni z sobą o tym wszystkim, co się wydarzyło.
15 Gdy tak rozmawiali i rozprawiali z sobą, sam Jezus przybliżył się i szedł z nimi.
16 Lecz oczy ich były niejako na uwięzi, tak że Go nie poznali.
..
Czy to jest wszystko co powinnismy wiedzieć ?
A co stało sie z reszta ?

...
oto jeszcze jedna grupa niewiast


Mr 15;

42 Pod wieczór już, ponieważ było Przygotowanie, czyli dzień przed szabatem,

43 przyszedł Józef z Arymatei, poważny członek Rady, który również wyczekiwał królestwa Bożego.
Śmiało udał się do Piłata i poprosił o ciało Jezusa.

44 Piłat zdziwił się, że już skonał.
Kazał przywołać setnika i pytał go, czy już dawno umarł.

45 Upewniony przez setnika, podarował ciało Józefowi.

46 Ten kupił płótno, zdjął Jezusa [z krzyża], owinął w płótno i złożył w grobie, który wykuty był w skale.
Przed wejście do grobu zatoczył kamień.
47 A Maria Magdalena i Maria, matka Józefa, przyglądały się, gdzie Go złożono.


....
Mk 15:46 bt "Ten kupił płótno, zdjął Jezusa [z krzyża], owinął w płótno i złożył w grobie, który wykuty był w skale. Przed wejście do grobu zatoczył kamień."

Mk 16:2 bt "Wczesnym rankiem w pierwszy dzień tygodnia przyszły do grobu, gdy słońce wzeszło."

Mk 16:3 bt "A mówiły między sobą: «Kto nam odsunie kamień od wejścia do grobu?»"
Mk 16:5 bt "Weszły więc do grobu i ujrzały młodzieńca siedzącego po prawej stronie, ubranego w białą szatę; i bardzo się przestraszyły."

Mk 16:8 bt "One wyszły i uciekły od grobu; ogarnęło je bowiem zdumienie i przestrach.
Nikomu też nic nie oznajmiły, bo się bały."



************************************************

Ew Jana 19

28 Potem Jezus świadom, że już wszystko się dokonało, aby się wypełniło Pismo, rzekł: "Pragnę".
29 Stało tam naczynie pełne octu. Nałożono więc na hizop gąbkę pełną octu i do ust Mu podano.
30 A gdy Jezus skosztował octu, rzekł: "Wykonało się!" I skłoniwszy głowę oddał ducha.


31 Ponieważ był to dzień Przygotowania, aby ciała nie pozostawały na krzyżu w SZABAT - ów Dzień SZABATU był wielkim świętem - Żydzi prosili Piłata, aby ukrzyżowanym połamano golenie i usunięto ich ciała.

32 Przyszli więc żołnierze i połamali golenie tak pierwszemu, jak i drugiemu, którzy z Nim byli ukrzyżowani.

33 Lecz gdy podeszli do Jezusa i zobaczyli, że już umarł, nie łamali Mu goleni,
34 tylko jeden z żołnierzy włócznią przebił Mu bok i natychmiast wypłynęła krew i woda.

35 Zaświadczył to ten, który widział, a świadectwo jego jest prawdziwe.
On wie, że mówi prawdę, abyście i wy wierzyli.

36 Stało się to bowiem, aby się wypełniło Pismo: Kość jego nie będzie złamana.
37 I znowu na innym miejscu mówi Pismo: Będą patrzeć na Tego, którego przebili.
Pogrzeb Jezusa
38 Potem Józef z Arymatei, który był uczniem Jezusa, lecz ukrytym z obawy przed Żydami, poprosił Piłata, aby mógł zabrać ciało Jezusa.
A Piłat zezwolił.
Poszedł więc i zabrał Jego ciało.
39 Przybył również i Nikodem, ten, który po raz pierwszy przyszedł do Jezusa w nocy, i przyniósł około stu funtów mieszaniny mirry i aloesu.
40 Zabrali więc ciało Jezusa i obwiązali je w płótna razem z wonnościami, stosownie do żydowskiego sposobu grzebania.


41 A na miejscu, gdzie Go ukrzyżowano, był ogród, w ogrodzie zaś nowy grób, w którym jeszcze nie złożono nikogo.

42 Tam to więc, ze względu na żydowski dzień Przygotowania, złożono Jezusa, bo grób znajdował się w pobliżu.

Jan 20 .

1 A pierwszego dnia po szabacie, wczesnym rankiem, gdy jeszcze było ciemno, Maria Magdalena udała się do grobu i zobaczyła kamień odsunięty od grobu.


2 Pobiegła więc i przybyła do Szymona Piotra i do drugiego ucznia, którego Jezus kochał, i rzekła do nich: "Zabrano Pana z grobu i nie wiemy, gdzie Go położono".

3 Wyszedł więc Piotr i ów drugi uczeń i szli do grobu.
4 Biegli oni obydwaj razem, lecz ów drugi uczeń wyprzedził Piotra i przybył pierwszy do grobu.

5 A kiedy się nachylił, zobaczył leżące płótna, jednakże nie wszedł do środka.
6 Nadszedł potem także Szymon Piotr, idący za nim.
Wszedł on do wnętrza grobu i ujrzał leżące płótna


7 oraz chustę, która była na Jego głowie, leżącą nie razem z płótnami, ale oddzielnie zwiniętą na jednym miejscu.

8 Wtedy wszedł do wnętrza także i ów drugi uczeń, który przybył pierwszy do grobu. Ujrzał i uwierzył.

9 Dotąd bowiem nie rozumieli jeszcze Pisma, [które mówi], że On ma powstać z martwych.

10 Uczniowie zatem powrócili znowu do siebie.


11 Maria Magdalena natomiast stała przed grobem płacząc.
A kiedy [tak] płakała, nachyliła się do grobu

12 i ujrzała dwóch aniołów w bieli, siedzących tam, gdzie leżało ciało Jezusa - jednego w miejscu głowy, drugiego w miejscu nóg.
13 I rzekli do niej: "Niewiasto, czemu płaczesz?"
Odpowiedziała im: "Zabrano Pana mego i nie wiem, gdzie Go położono".

14 Gdy to powiedziała, odwróciła się i ujrzała stojącego Jezusa, ale nie wiedziała, że to Jezus.
15 Rzekł do niej Jezus: "Niewiasto, czemu płaczesz?
Kogo szukasz?"
Ona zaś sądząc, że to jest ogrodnik, powiedziała do Niego:
"Panie, jeśli ty Go przeniosłeś, powiedz mi, gdzie Go położyłeś, a ja Go wezmę".

16 Jezus rzekł do niej: "Mario!" A ona obróciwszy się powiedziała do Niego po hebrajsku: "Rabbuni", to znaczy: Nauczycielu!

viewtopic.php?f=15&t=2382&p=26571&hilit=Rabbuni#p26571

((W każdym razie, musicie już wiedzieć, że Rabbah oznacza ’Wielki’, a Rabbi oznacza ’Ktoś Wielki’.
Jaszua jest Rabbi lub Rabbuni, ’Kimś Wielkim lub Wyniesionym’, lecz nikt inny
.))


17 Rzekł do niej Jezus: "Nie zatrzymuj Mnie, jeszcze bowiem nie wstąpiłem do Ojca.
Natomiast udaj się do moich braci i powiedz im: "Wstępuję do Ojca mego i Ojca waszego oraz do Boga mego i Boga waszego"".
18 Poszła Maria Magdalena oznajmiając uczniom: "Widziałam Pana i to mi powiedział".


Zmartwychwstały ukazuje się Apostołom

19 Wieczorem owego pierwszego dnia tygodnia, tam gdzie przebywali uczniowie, gdy drzwi były zamknięte z obawy przed Żydami, przyszedł Jezus, stanął pośrodku i rzekł do nich: "Pokój wam!"

20 A to powiedziawszy, pokazał im ręce i bok. Uradowali się zatem uczniowie ujrzawszy Pana.
21 A Jezus znowu rzekł do nich: "Pokój wam!
Jak Ojciec Mnie posłał, tak i Ja was posyłam".
22 Po tych słowach tchnął na nich i powiedział im:
"Weźmijcie/PRZYJMIJCIE Ducha Świętego! 23 Którym odpuścicie grzechy, są im odpuszczone, a którym zatrzymacie, są im zatrzymane"

.

_________________
2Kor 10/4,5 oręż którym walczymy, nie jest cielesny ma moc burzenia warowni dla sprawy Bożej;
nim unicestwiamy złe zamysły
i pychę, podnoszącą się przeciw poznaniu Boga
i zmuszamy wszelką myśl do poddania się w posłuszeństwo Mesjaszowi


Góra 
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
 Post Napisane: 4 grudnia 2012, o 11:46 
 


Góra 
  
 
 Tytuł: Szabat dniem Zmartwychwstania
 Post Napisane: 4 grudnia 2012, o 13:09 
Offline
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 3 lipca 2012, o 17:54
Posty: 18362
Szabat dniem zmartwychwstania ZBAWICIELA

Jedną z fałszywych tez, która przez wieki pielęgnowana była przez kościół
chrześcijański formujący się na rzymskim fundamencie,
jest ta, która mówi, iż zmartwychwstanie MESJASZA PANA miało miejsce w niedzielę.
Jest to jawne kłamstwo, które miało na celu ułatwić ówczesnym
władzom religijnym ustanowienie pogańskiego dnia słońca - niedzieli - dniem świętym,
przeznaczonym do celebrowania również dla chrześcijan.
Szczególnie miało to na celu wywyższenie tzw. „niedzieli wielkanocnej”,
która ma rzekomo reprezentować i upamiętniać dzień,
w którym JAHUSZUA ha MASZIJACH zmartwychwstał.

Wszystkie te podania są jednak możliwe do zweryfikowania i ukazania
jako nieprawdziwe w świetle Pisma.
Przyjrzymy się opisanym w Ewangelii chwilom, które nastąpiły po ukrzyżowaniu ZBAWICIELA i złożeniu JEGO ciała do grobu.

„A gdy się kończył Szabat, i już świtało na pierwszy dzień onego tygodnia,
przyszła Maryja Magdalena i druga Maryja, aby grób oglądały..
. Nie ma Go tu, bo zmartwychwstał, jak powiedział.
Chodźcie, zobaczcie miejsce, gdzie leżał.”
– Ewangelia Mateusza 28:1,6 (Biblia Gdańska)


Powyższe świadectwo potwierdza, iż przed nastaniem świtu pierwszego dnia tygodnia,
w niedzielę, MESJASZA nie było już w grobie.
Skąd wiemy, że JEGO zmartwychwstanie nastąpiło sobotnim popołudniem, jeszcze przed zakończeniem Szabatu?


Oczywiście -
ze świadectwa Ewangelii.
Wiemy z niej, iż SYN BOŻY,według Znaku Proroczego Jonasza, miał pozostawać w
okowach śmierci trzy pełne doby - trzy dni i trzy noce.

„Plemię przewrotne i wiarołomne żąda znaku, ale żaden znak nie będzie mu dany,
prócz znaku proroka Jonasza.
Albowiem jak Jonasz był trzy dni i trzy noce we wnętrznościach wielkiej ryby,
tak SYN będzie trzy dni i trzy noce w łonie ziemi.” – Ewangelia Mateusza 12:39-40

„Odpowiedział im JAHUSZUA: zburzcie tę świątynię,
a w trzy dni ją odbuduję...
Ale On mówił o świątyni swojego ciała.” –
Ewangelia Jana 2:19,21


Aby zatem stwierdzić bez cienia wątpliwości, o jakiej godzinie
nastąpiło Zmartwychwstanie ZBAWICIELA,
musimy określić porę, w której zmarł ON na Krzyżu Kalwarii.
Odpowiedzi dostarczają nam trzy z czterech Ewangelii - wszystkie zaświadczają,
iż JAHUSZUA zmarł na krzyżu o dziewiątej godzinie dnia, co odpowiada 15.00 godz.
naszego czasu!


„A gdy nadeszła godzina szósta, mrok ogarnął całą ziemię aż do godziny dziewiątej.
O godzinie dziewiątej
JAHUSZUA zawołał donośnym głosem: ELOI, ELOI, lema sabachthani,
to znaczy: BOŻE mój, BOŻE mój, czemuś Mnie opuścił?...
i oddał ducha.”
– Ewangelia Marka 15:33,34,37


Podobnie: Ewangelia Mateusza 27:46-50 oraz Ewangelia Łukasza 23:44-46

Zmartwychwstanie MESJASZA nastąpiło zatem o dziewiątej godzinie dnia - dnia wcześniejszego niż ten, w którym Maria przyszła obejrzeć grób wczesnym porankiem.
ZBAWICIEL zmartwychwstał o godzinie 15.00 w Szabat!
Jest to niepodważalna prawda Biblii.
To Święty Dzień Siódmy BÓG JAHWEH uhonorował
poprzez Zmartwychwzbudzenie
w nim SWEGO Jednorodzonego SYNA!


.

_________________
Obrazek
Isaj40/9
Wstąpże na wysoką górę, zwiastunko dobrej nowiny Syjonie!
Podnieś mocno twój głos, zwiastunko dobrej nowiny Jeruzalem!
Podnieś głos, nie bój się!
Powiedz miastom judy: Oto wasz Bóg!


.


Góra 
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Szabat dniem zmartwychwstania
 Post Napisane: 4 grudnia 2012, o 18:08 
Offline
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 3 lipca 2012, o 17:54
Posty: 18362
Niewiasty przy grobie


"Gdy uwolnił tych, którzy od początku czasów byli uwięzieni, Chrystus powstał ponownie spośród martwych, otwierając nam drogę do zmartwychwstania"
- mówi św. Jan z Damaszku.
Ten powrót z martwych, to misterium Zmartwychwstania Chrystusa, które przechodzi ludzkie pojęcie, przedstawione jest na ikonie Niewiast Niosących Wonności przy Grobie w ten sam sposób, jak opisuje je Ewangelia, a więc ukazuje to, co ujrzeli ci, którzy przyszli wówczas do Grobu.

Opisując Zmartwychwstanie Chrystusa Ewangelia św. Mateusza daje nam do zrozumienia, że niewiasty, które przyszły do Grobu, były świadkami trzęsienia ziemi, widziały anioła, który zstąpił z nieba i odsunął kamień od wejścia, a strażnicy Grobu zadrżeli ze strachu (Mt 28, 1-4).
Jednak ani one, ani strażnicy nie byli świadkami samego Zmartwychwstania Chrystusa.
Według opisu Ewangelii anioł odsunął kamień od wejścia do grobu nie po to, aby umożliwić Chrystusowi wyjście, podobnie jak miało to miejsce w przypadku wskrzeszenia Łazarza, ale "wprost przeciwnie - chodziło o to, aby pokazać, że już Go tam nie ma
(że grób jest pusty), 'Nie ma Go tutaj, zmartwychwstał', i aby ci, którzy szukali 'Jezusa ukrzyżowanego' mogli na własne oczy zobaczyć pusty grób, 'miejsce gdzie leżał Pan'.
Oznacza to, że Zmartwychwstanie nastąpiło jeszcze zanim anioł zstąpił i odsunął kamień - było to wydarzenie niedostępne dla niczyich oczu i poza wszelkimi możliwościami pojmowania" (patriarcha moskiewski Sergiusz, Zmartwychwstanie Chrystusa w porównaniu ze Wskrzeszeniem Łazarza, Moskwa 1933).

Zgodnie z relacją Ewangelii ikona przedstawia pieczarę grobowca, w której widać pustą płytę grobu z leżącą na niej płócienną tkaniną.
Obok niego stoi grupa niewiast, które przyniosły wonności, a na płycie grobowca siedzą jeden lub dwaj aniołowie w białych szatach i pokazują kobietom miejsce, gdzie złożone było ciało Jezusa.
Kompozycja tej ikony jest zwykle bardzo prosta i gdyby nie uskrzydlone postacie aniołów w śnieżnobiałych szatach, które nadają jej surowej i spokojnej powagi, mogłaby nawet być określona jako pospolita.
Jak wiadomo, Ewangeliści podają różną liczbę zarówno niewiast niosących wonności, jak i aniołów.
To właśnie dlatego ich liczba na ikonie zmienia się w zależności od tego, która ewangeliczna opowieść jest podstawą kompozycji.
Te różnice nie stanowią żadnych sprzeczności.
Ojcowie Kościoła, jak na przykład św. Grzegorz z Nyssy i św. Grzegorz Palamas uważają, iż niewiasty z wonnościami przychodziły do grobu kilkakrotnie i za każdym razem ich liczba był inna.
Każdy z Ewangelistów mówił tylko o jednej z tych wizyt.
W Ewangelii św. Łukasza ich liczba w ogóle nie jest podana.
Wyjaśnia to, dlaczego na niektórych ikonach ich liczba wzrasta do pięciu, sześciu i więcej.
Jednakże w większości przypadków nie przekracza ona tej wskazanej w Ewangeliach św. Mateusza i św. Marka - dwóch według przekazu pierwszego i trzech według drugiego
. W ten sam sposób, zgodnie z Ewangeliami św. Mateusza i św. Marka, ikony ukazują jednego anioła, dwóch na podstawie zapisu Ewangelii św. Łukasza i św. Jana - "jednego przy głowie, a drugiego przy nogach" (J 20, 12).

Ogólnie rzecz biorąc, ta ikona Wielkanocy, niosąc świadectwo o Zmartwychwstaniu, jest odzwierciedleniem opisów Ewangelii w najdrobniejszych szczegółach - obejmuje nawet "chustę, która była na Jego głowie, leżącą nie razem z płóciennymi taśmami, ale osobno zwiniętą na innym miejscu" (J 20,7).
Ten pozornie mało znaczący detal jeszcze bardziej podkreśla niepojęty charakter tego, co się wydarzyło.
Właściwie dopiero po tym, jak ujrzał płócienne taśmy "drugi uczeń [...] zobaczył i uwierzył" (J 20,8).
Fakt, że zachowały formę, jaką miały w czasie gdy okrywały złożone do grobu ciało
i ciągle były zwinięte, stanowił niezbity dowód, że ciało, które okrywały, nie zostało wykradzione (Mt 28,13), ale w jakiś niewyjaśniony sposób je pozostawiło.

Zmartwychwstanie Chrystusa nastąpiło wczesnym rankiem siódmego dnia - w szabat, to jest w na początku pierwszego dnia tygodnia
.
To właśnie dlatego w chrześcijańskim świecie pierwszy dzień tygodnia świętowany jest jako początek nowego życia, które zajaśniało z grobu (w jęz. rosyjskim niedziela nazywana jest "zmartwychwstaniem").
Pierwsi chrześcijanie nie nazywali tego dnia pierwszym, lecz ósmym

(Tertulian, O bałwochwalstwie, PL 1:682-683), "bowiem jest pierwszym z nowej serii niedziel, a przypada jako ósmy dzień w nowej serii dni, wznioślejszy o wzniosłych"
(św. Grzegorz z Nazjanzu, Mowa na Niedzielę Przewodnią, PG 36:612C).

To nie tylko wspomnienie dnia, w którym historycznie rzecz biorąc nastąpiło Zmartwychwstanie Chrystusa, ale również początek i zapowiedź przyszłego życia wiecznego dla odnowionego stworzenia - co Kościół nazywa ósmym dniem stworzenia.
Jak bowiem pierwszy dzień stworzenia był początkiem dni w czasie, tak dzień Zmartwychwstania Chrystusa jest początkiem dni poza czasem - oznaką misterium przyszłego życia w Królestwie Ducha Świętego, gdzie Bóg jest "wszystkim we wszystkim".
tłum. o. W. Misijuk
http://old.cerkiew.pl/prawoslawie/text.php?id=121

_________________
Obrazek
Isaj40/9
Wstąpże na wysoką górę, zwiastunko dobrej nowiny Syjonie!
Podnieś mocno twój głos, zwiastunko dobrej nowiny Jeruzalem!
Podnieś głos, nie bój się!
Powiedz miastom judy: Oto wasz Bóg!


.


Góra 
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Ukrzyżowanie- Wstanie JAHUSZUAH MESJASZA -niedziela czy
 Post Napisane: 10 grudnia 2012, o 10:31 
Offline
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 3 lipca 2012, o 17:54
Posty: 18362
Jezus zginął w dniu Przygotowania Paschy (Jn 19:14) Pierwszego dnia Przaśników (Mt 26:17) - 14 Nisan (Kpł 23:5), dzień przed szabatem czyli 15 Nisan (Kpł 23:6), w który to dzień Żydzi obchodzą Święto Przaśników zwane Paschą (Łk 22:1; Wj 12:17)

Biblia podaje ze zblizało sie święto przasników ,dlatego sie spieszyli by złożyc Ciało do grobu .
Jedni uważają ze Ukrzyżowanie miało miejsce wpiatek .
Ale zapomina sie ze Jehudim poszli do Piłata ,prosząc o straże by nie wykradziono Ciała z grobu.

_________________
Obrazek
Isaj40/9
Wstąpże na wysoką górę, zwiastunko dobrej nowiny Syjonie!
Podnieś mocno twój głos, zwiastunko dobrej nowiny Jeruzalem!
Podnieś głos, nie bój się!
Powiedz miastom judy: Oto wasz Bóg!


.


Góra 
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Ukrzyżowanie- Wstanie JAHUSZUAH MESJASZA -niedziela czy
 Post Napisane: 25 marca 2013, o 10:57 
Offline
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 3 lipca 2012, o 17:54
Posty: 18362
Ludu mój ludu

Ludu mój ludu, cóżem ci uczynił?
W czemem zasmucił, albo w czem zawinił?

Jam Cię wyzwolił z mocy Faraona,
A tyś przyrządził krzyż na me ramiona.

Ludu mój ludu, cóżem ci uczynił?
W czemem zasmucił, albo w czem zawinił?

Jam cię wprowadził w kraj miodem płynący,
Tyś Mi zgotował śmierci znak hańbiący.

Jam ciebie szczepił winnico wybrana,
A tyś Mnie octem poił swego Pana.

Jam dla cię spuszczał na Egipt karanie,
A tyś Mnie wydał na ubiczowanie.

Jam Faraona dał w odmęt bałwanów,
A tyś Mnie wydał książętom kapłanów.

Morzem otworzył, byś szedł suchą nogą,
A tyś Mi włócznią bok otworzył srogą.

Jam ci był Wodzem w kolumnie Obłoku,
Tyś Mnie wiódł słuchać Piłata wyroku.

Jam ciebie karmił manny rozkoszami,
Tyś Mnie odpłacił policzkowaniami.

Jam ci ze skały dobył wodę zdrową,
A tyś Mnie poił goryczą żółciową

Ludu mój ludu, cóżem ci uczynił?
W czemem zasmucił, albo w czem zawinił?

Jam dał, że zbici Chanaan królowie,
A ty zaś trzciną biłeś Mnie po głowie.

Jam ci dał berło Judzie powierzone,
A tyś Mnie wtłoczył cierniową koronę.

Jam cię wywyższył między narodami,
Tyś Mnie na krzyżu podwyższył z łotrami.
..
W tej starej piesni pokazano ST i NT
IHVH-JESZUAH

_________________
Obrazek
Isaj40/9
Wstąpże na wysoką górę, zwiastunko dobrej nowiny Syjonie!
Podnieś mocno twój głos, zwiastunko dobrej nowiny Jeruzalem!
Podnieś głos, nie bój się!
Powiedz miastom judy: Oto wasz Bóg!


.


Góra 
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Ukrzyżowanie- Wstanie JAHUSZUAH MESJASZA -niedziela czy ?
 Post Napisane: 28 marca 2013, o 15:07 
Offline
aktywni
aktywni
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 5 marca 2013, o 15:31
Posty: 3947
dr Alfred Palla

Godzina i dzień ukrzyżowania Chrystusa
Poniższy materiał przeznaczony jest dla dociekliwych badaczy Biblii, a także dla tych, którzy zetknęli się z pytaniami czy hipotezami związanymi z dniem czy godziną ukrzyżowania Mesjasza.

Trzy dni i trzy noce

Ewangelia Jana 19:14

Ewangelia Jana mówi, że dzień śmierci Pana Jezusa był "dniem Przygotowania Paschy"
(J.19:14). Na tej podstawie niektórzy twierdzą, że następujący po nim sabat nie był sobotą, lecz czwartkiem, na który rzekomo w tym roku przypadało święto Przaśników, które również nazywano sabatem.
Skoro tak, to ukrzyżowanie Jezusa zamiast w piątek przypadło na środę. Za dodatkowy argument służy im proroctwo mówiące, że Jezus spędzi
"trzy dni i trzy noce w łonie ziemi", które jeśli przyjąć, że chodziło o 3 doby musiałoby mieć początek przed piątkiem, skoro dobiegło końca w niedzielę rano.

Jezus, gdyby oddał ducha dopiero w piątek, nie mógłby przebywać pełnych trzech dni i trzech nocy w grobie, gdyż piątek od niedzieli dzielą tylko dwie noce.
Musiałby pozostać w grobie do poniedziałku, co kłóciłoby się ze sprawozdaniem biblijnym, które mówi, że zmartwychwstał "pierwszego dnia tygodnia", a więc w niedzielę (Łk.24:1).

Czy jednak zwrot "trzy dni i trzy noce" powinien być rozumiany według naszych dzisiejszych kryteriów, jako trzy doby?
Zauważmy, że teksty mówiące o śmierci i zmartwychwstaniu Jezusa używają wymiennie takich zwrotów jak "w trzy dni" (Mt.26:61), "po trzech dniach" (Mk.8:31), a także "trzeciego dnia" (Mt.16:21; 17:23), co nie sugeruje takiej literalności.

Hebrajczycy stosowali tzw. inkluzywną rachubę liczenia czasu, różniącą się od współczesnej, która jest bardziej dosłowna. Biblijny przykład takiego inkluzywnego liczenia dni znajdziemy w księdze Estery.

Perska królowa Estera (z pochodzenia Żydówka), gdy dowiedziała się od Mardocheusza o planie wyniszczenia Żydów, posłała do niego ze słowami:

"Idź i zbierz wszystkich Żydów, którzy się znajdują w Suzie, i pośćcie za mnie; przez trzy doby nocą i dniem nie jedzcie i nie pijcie; również ja i moje służebnice tak będziemy pościć, a potem udam się do króla, choć to jest wbrew prawu" (Est.4:16).

Estera miała się udać do króla po trzech dniach i nocach, czyli według naszej rachuby, po trzech dobach (72 godzinach). Czy tak było? Nie. Czytamy: "Trzeciego dnia ubrała się Estera w szaty królowej i stanęła na wewnętrzynym dziedzińcu pałacu królewskiego" (Est.5:1). Do tego "trzeciego dnia" upłynęły dopiero dwie noce i niecałe trzy dni, odkąd zapowiedziała: "Przez trzy doby nocą i dniem nie jedzcie i nie pijcie; również ja i moje służebnice tak będziemy pościć, a potem udam się do króla".

Powyższy przykład ilustruje znany biblistom fakt, że w kulturze judejskiej stosowano inkluzywną rachubę czasu. Zwrot "trzy dni i noce" odnosił się do okresu, który zawierał choćby dwie noce i niepełne trzy dni, tak jak to ma miejsce w przypadku ewangelicznego sprawozdania z ostatnich dni życia Jezusa.(1)

Dzień ukrzyżowania
Czy Jezus był ukrzyżowany w środę czy w piątek? Liczne przykłady inkluzywnego liczenia czasu w Biblii (polskie przekłady nie zawsze pozwalają je dojrzeć)(2) oraz w literaturze rabinicznej, czynią argument oparty na "trzech dniach i trzech nocach" mało przekonywującym. Czy mamy jednak przesłanki, aby wskazać dzień ukrzyżowania z jakąś dozą pewności?

Zacznijmy od tego, co wiemy na pewno, a mianowicie, że Pan zmartwychwstał pierwszego dnia tygodnia (Łk.24:1). Zwróćmy uwagę, że Biblia nazywa niedzielę zmartwychwstania "trzecim" dniem od wydania wyroku śmierci i od ukrzyżowania Jezusa (Łk.24:21). Dwaj uczniowie, z którymi Jezus (nie dając im się od razu poznać) szedł do Emaus w ową niedzielę, powiedzieli:

"Arcykapłani i zwierzchnicy nasi wydali na Niego wyrok śmierci i ukrzyżowali Go. A myśmy się spodziewali, że On odkupi Izraela, lecz po tym wszystkim już dziś trzeci dzień, jak się to stało". (Łk.24:20-21).

Skoro owa niedziela była "trzecim" dniem od dnia ukrzyżowania, to drugim dniem była sobota, zaś piątek musiał być pierwszym. Uczniowie nawiązując do dnia ukrzyżowania, stwierdzili, że piątek był dniem, w którym "się to stało". Powyższy tekst jest niezwykle ważny, gdyż potwierdza słuszność rozumowania, że Jezus został ukrzyżowany w piątek, odpoczął w sabat (w grobie) i zmartwychwstał w niedzielę. Wczesny niedzielny poranek był trzecim dniem, zgodnie ze stosowaną przez Hebrajczyków inkluzywną rachubą liczenia czasu.

Jak rozumieć wyżej wzmiankowany tekst z Ewangelii Jana, który mówi o dniu śmierci Chrystusa: "A był to dzień Przygotowania Paschy, około szóstej godziny; i rzekł do Żydów: Oto król wasz!" (J.19:14). Inaczej mówiąc, czyżby następny dzień był Paschą?

Ewangelie zgodnie twierdzą, że Jezus spożył z uczniami wieczerzę paschalną w noc poprzedzającą ukrzyżowanie, a więc w czwartek wieczorem (J.13:2; Mt.26:17). Apostoł Jan mówi jednak, że oficjalne uroczystości paschalne rozpoczęły się dopiero w piątek (J.18:28; 19:14.31).

Jezus mógł spożyć wieczerzę paschalną dzień wcześniej, dlatego że w piątek po południu, zgodnie ze starotestamentową typologią, On sam miał stać się barankiem wielkanocnym (1Kor.5:7).(3) Jezus powiedział uczniom: "Wiecie, że za dwa dni będzie Pascha i Syn Człowieczy będzie wydany na ukrzyżowanie" (Mt.26:2). Znając proroctwa i starotestamentową typologię, Jezus wiedział, że jako Mesjasz umrze 14 Nisan, dlatego spożył ją dzień wcześniej. Apostoł Jan napisał: "Przed świętem Paschy, Jezus, wiedząc, iż nadeszła godzina jego odejścia z tego świata do Ojca, umiłowawszy swoich, którzy byli na świecie, umiłował ich aż do końca" (J.13:1).

Ewangelie nie mówią, czy Jezus spożył baranka czy tylko sok winny z chlebem. Jezus był Barankiem Bożym, literalny baranek nie był nawet konieczny w czasie ostatniej wieczerzy, gdyż typologia tego święta wypełniała się w rzeczywistości, którą był Mesjasz. Jezus ustanawiał wówczas nową Paschę, która miała upamiętniać Jego śmierć.

Obecnie nie sposób dociec, na który dzień tygodnia przypadał w czasach Jezusa dzień Paschy, a więc 14 Nisan.(4) Spróbujmy jednak odtworzyć chronologię ostatnich wydarzeń w życiu Jezusa na podstawie tego, co już wiemy oraz kolejnych tekstów biblijnych.

Jezus powstał z martwych trzeciego dnia. Tym trzecim dniem była niedziela, co potwierdza, że Jezus zmarł na krzyżu w piątek. Pascha w roku ukrzyżowania Jezusa prawdopodobnie wypadła na piątek. Ewangelia Marka mówi, że "dzień przygotowania" poprzedzał sabat następujący po dniu ukrzyżowania (Mk.15:42). Użyty w Ewangelii Marka grecki termin paraskue prosabbaton, wśród Żydów helleńskich oznaczał piątek.(5) Do dziś w języku greckim piątek nosi nazwę paraskeue, czyli "Dzień Przygotowania". To, że dzień ukrzyżowania był świętem Paschy wynika też ze słów, jakie Piłat skierował do przywódców żydowskich:

"Ja w Nim żadnej winy nie znajduję. Lecz utarł się u was zwyczaj, aby wam wypuszczać na Paschę jednego; chcecie więc, abym wam wypuścił króla żydowskiego? Zawołali znowu wszyscy: Nie tego, ale Barabasza" (J.18:39-40).

Chrystus zmarł na krzyżu 14 Nisan w święto Paschy, w godzinie wieczornej ofiary (około 15-tej po południu). Oficjalne uroczystości paschalne rozpoczęły się dopiero w piątkowy wieczór, gdyż baranka spożywano zwykle dopiero o zmierzchu, kiedy rozpoczynało się święto Przaśników. Na święto Przaśników, obchodzone 15 Nisan nałożył się tego roku sabat, siódmy dzień tygodnia (Łk.22:1.7), dlatego Ewangelie nazwały dzień ukrzyżowania - piątek - dniem Przygotowania Paschalnego, a następujący po nim sabat szczególnie uroczystym (J.19:31).

Godzina ukrzyżowania

Ewangelia Marka 15:25; Ewangelia Jana 19:14

W związku z powyższą dyskusją nad dniem spożycia baranka wielkanocnego wspomnieć trzeba o pozornej niezgodności, co do godziny ukrzyżowania Jezusa. Otóż Ewangelia Marka twierdzi, że Jezus został ukrzyżowany o godzinie 3-ciej (Mk.15:25), zaś Ewangelia Jana, że o godzinie 6-tej (J.19:14).

Klucz do tej sprzeczności leży w tym, że Nowy Testament posługuje się tylko trzema godzinami dnia: 3-cią, 6-tą i 9-tą. Godziny dzienne liczono wówczas od brzasku do zmierzchu, toteż mniej lub więcej odpowiadały kolejno naszej 9-tej, 12-tej, 15-tej.(6) Godziny dnia zaokrąglano do jednej z tych trzech godzin.

Zauważmy, że apostoł Jan posługuje się słowem "około", aby podkreślić, ze godzinę podaje w przybliżeniu. Jeśli przybicie Jezusa do krzyża miało miejsce, jak się przypuszcza, w czasie specjalnej ofiary składanej w święta, nowie księżyca i sabaty między godziną 10-tą a 11-tą, czyli między 3-cią a 6-tą według biblijnej rachuby czasu, wówczas obaj ewangeliści mówią prawdę. Każdy zaokrąglił czas do najbliższej godziny, jeden do trzeciej, czyli naszej 9:00, a drugi do szóstej, czyli do naszej 12-tej.

Piłat kazał połamać ukrzyżowanym golenie, aby umarli przed zmierzchem. Połamane nogi uniemożliwiały wiszącemu unoszenie się w górę dla nabrania oddechu. Kiedy żołnierze zbliżyli się do Jezusa, stwierdzili, że nie żyje. Jeden z nich dla pewności przebił Jego bok. Popłynęła z niego woda i krew, poświadczając, że to nie fizyczne cierpienie było przyczyną Jego zgonu... Potocznym językiem moglibyśmy powiedzieć, że Chrystusowi pękło serce pod wpływem ciężaru ludzkich grzechów, które dobrowolnie przyjął na siebie.

Powyższy materiał pochodzi z Apendyksu książki Skarby Świątyni.

Przypisy:
1. Np. 1Sm.30:12-13; 1Krl.15:1-2; 15:9.

2. 1Sm.30:12-13; 1Krl.15:1-2; 15:9.

3. Niektórzy bibliści sugerują, że w roku, w którym Jezus został ukrzyżowany istniała możliwość spożycia Paschy zarówno w czwartek wieczorem, jak w piątek wieczorem, na skutek nieco odmiennej kalkulacji faryzeuszy od tej, którą posługiwali się saduceusze. Literatura z Qumran potwierdza, że w ówczesnym Izraelu istniały spore różnice, co do czasu obchodzenia świąt.

4. Kwestią tą zajmowali się najwybitniejsi astronomowie, ale bez rezultatu, gdyż żydowski kalendarz był ruchomy i opierał się na regułach, których szczegółów dziś nie znamy.

5. Księga Judyty 8:6; 2 Księga Machabejska 8:26.

6. W czasie niewoli babilońskiej Żydzi zaadoptowali stosowany w Babilonii podział dnia na 12 godzin, ale godziny te nie zawsze liczyły 60 minut; zależało to od pory roku - zimą godziny były krótsze a latem dłuższe.
Wydawnictwo "Znaki Czasu" http://www.znakiczasu.pl
ul. Foksal 8 00-366 Warszawa +48 22 331 98 00 ; + 48 608 017 625

_________________
viewtopic.php?f=2&t=1&p=3005#p3005
wyjasnie ze robie często wklejki różnych art,i tak odpowiadam na pytania - to mi oszczędza pisanie
przy moich niesprawnych rękach.i pomaga w byciu na forum
.


Góra 
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Ukrzyżowanie- ŚRODA ! nie Piątek-JAHUSZUAH MESJASZA
 Post Napisane: 28 marca 2013, o 20:37 
Offline
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 3 lipca 2012, o 17:54
Posty: 18362
Nie wiem kto wpadł na Piątek ale jest to dzien poswiecony Horusowi ? nie pamietam.
Piątek absolutnie odpada poniewaz w ewangelii mamy ze tego dnia FARYZEUSZE poszli do Piłata nalegajac o Straz bo jak powiedzieli - moga wykrasc Ciało ...
Zatem w Piatek postawiono Straze czyli przed Szabatem WIELKIM.
W Czwartek Przasniki i wtedy był Szabat świat .
Zostaje Środa, śodek tygodnia w której przerwano ofiare.

_________________
Obrazek
Isaj40/9
Wstąpże na wysoką górę, zwiastunko dobrej nowiny Syjonie!
Podnieś mocno twój głos, zwiastunko dobrej nowiny Jeruzalem!
Podnieś głos, nie bój się!
Powiedz miastom judy: Oto wasz Bóg!


.


Góra 
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Kiedy umarł Jeszua / Jezus?
 Post Napisane: 9 kwietnia 2014, o 16:26 
Offline
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 3 lipca 2012, o 17:54
Posty: 18362
Kiedy umarł Jeszua / Jezus?

Czy Jeszua/Jezus/ został ukrzyżowany w piątek?
Jeśli tak, w jaki sposób spędził trzy dni w grobie, skoro zmartwychwstał w niedzielę?

Jezus mówił w Dobrej Nowinie/Ewangelii/ wg Mateusza 12:40: „Albowiem jak Jonasz był trzy dni i trzy noce we wnętrznościach wielkiej ryby, tak Syn Człowieczy będzie trzy dni i trzy noce w łonie ziemi”.
Ci, którzy zgadzają się, że dniem ukrzyżowania był piątek, twierdzą, że Jezus spędził trzy dni w grobie.
Jest tak dlatego, że w umysłach Żydów z pierwszego wieku naszej ery część dnia znaczyła tyle, co cały dzień.
Skoro Jezus był w grobie przez część piątku, całą sobotę i część niedzieli, można uznać, że spędził w grobie trzy dni.
Jeden z głównych argumentów przemawiających za tym, że dniem ukrzyżowania był piątek, jest zaczerpnięty z Ewangelii wg Marka 15:42, Mówi on o tym, że Jezus został ukrzyżowany „dzień przed Szabatem”.
Gdyby chodziło o Szabat siódmy dzień tygodnia, tzn. o sobotę, dniem ukrzyżowania musiałby być piątek.
Innym argumentem przemawiającym za tym, że był to piątek, jest fakt, iż, jak mówi Ewangelia wg Mateusza 16:21 i wg Łukasza 9:22, Jezus zmartwychwstał trzeciego dnia, stąd nie musiał On spędzić w grobie pełnych trzech dni i trzech nocy.
Jednak podczas gdy niektórzy tłumacze tłumaczą te słowa właśnie „trzeciego dnia”, nie wszyscy uznają, że jest to najlepsze i najwierniejsze tłumaczenie.
Co więcej, Ewangelia wg Marka 8:31 mówi, że Jezus zmartwychwstanie „po” trzech dniach.

Ci, którzy twierdzą, że czwartek był najpewniejszym dniem śmierci naszego Adon/Pana, argumentują, że zbyt dużo wydarzeń
(niektórzy doliczają się dwudziestu) dzieje się między pogrzebem Mesjasza/Chrystusa, a Jego zmartwychwstaniem.
Uważają oni, że problemem jest fakt, iż jedynym pełnym dniem pomiędzy piątkiem a niedzielą jest sobota, tj. Szabat.
Dodatkowy dzień lub dwa dni ułatwiłby sprawę.
Dla tych, którzy uznają, że Jezus umarł w czwartek, podają przykład: wyobraź sobie, że nie widziałeś przyjaciela od poniedziałku.

Kolejny raz widzisz go w czwartek, i mówisz mu: „Nie widziałem cię od trzech dni”, nawet jeśli minęło 60 godzin, czyli 2,5 dnia.
Oto jak można wytłumaczyć ten mechanizm.
Gdyby Jezus został ukrzyżowany w czwartek, od Jego śmierci do zmartwychwstania minęłyby trzy dni.

Jednak to środa była dniem ukrzyżowania naszego Adon/Pana, uznają, że w tym tygodniu były dwa Szabaty.
Po pierwszym z nich (który miał miejsce tego samego wieczora, gdy Jezus został ukrzyżowany,
( Ewangelia wg Marka 15:42; i Łukasza 23:52-54), kobiety poszły do grobu.
Zauważmy, że kobiety poszły tam po Szabacie (Ewangelia wg Marka 16:1).
Pogląd, że śmierć nastąpiła w środę, jest podtrzymany przez argument,
że ten „ Szabat” był „Paschą”
(zob. Księga Kapłańska 16:29-31;23:24-32,39, gdzie święte dni nie będące zazwyczaj siódmym dniem tygodnia, są zazwyczaj zwane Szabatem).

Drugi Szabat tego tygodnia był zazwyczaj zwykłym dniem tygodnia, sobotą.
Zauważmy, że w Ewangelii wg Łukasza 23:56, kobiety, które przygotowały wonności i olejki, zgodnie z przykazaniem „zachowały spoczynek Szabatu”.
Według tej myśli kobiety nie mogły przygotowywać wonności po rozpoczęciu Szabatu, lecz przed nim, chyba że w tygodniu były dwa Szabaty.

Jeśli w grę wchodził podwójny Szabat, Mesjasz/Chrystus został ukrzyżowany w czwartek, święty Szabat (Pascha) zaczął się w czwartek po zachodzie słońca, i zakończył w piątek po zachodzie słońca, wraz z początkiem tygodniowego Szabatu lub soboty. Przygotowywanie wonności po pierwszym Szabacie (Pascha) znaczyłoby, że kobiety czyniły to w sobotni Szabat, i łamały przykazanie przestrzegania tego świętego dnia.

Zatem pogląd, że Jezus został ukrzyżowany w środę, jest jedynym wytłumaczeniem, [b]nie obarczającym kobiet nieposłuszeństwem Bożemu Słowui dosłownie traktującym słowo z Ewangelii wg Mateusza 12:40.
Szabat będący dniem świętym (Pascha) miał miejsce w czwartek, kobiety więc w piątek kupiły wonności, wróciły i przygotowały je tego samego dnia, następnie odpoczęły w sobotę, która była Szabatem tygodnia, i w końcu w niedzielę rano przyniosły wonności i zioła do grobu.

Jezus został pochowany w środę o zachodzie słońca, kiedy to, według żydowskiego kalendarza, zaczynał się czwartek.
Według kalendarza Bożego od śmierci Jezusa do Jego zmartwychwstania można wymienić czwartek wieczór (noc pierwsza), czwartek dzień (dzień pierwszy), piątek wieczór (noc druga), piątek dzień (dzień drugi), sobotę wieczór (noc trzecia), sobotę dzień (dzień trzeci).
Nie wiemy dokładnie, kiedy Pan zmartwychwstał, lecz wiemy, że miało to miejsce przed niedzielnym świtem (według Ewangelii wg Jana 20:1 Maria Magdalena przyszła do grobu Jezusa gdy jeszcze było ciemno, zobaczyła kamień odsunięty od grobu, a gdy znalazła Piotra, powiedziała mu: „Zabrano Pana z grobu”).

Zatem Jezus mógł zmartwychwstać nawet tuż po sobotnim zachodzie słońca, który dla Żydów jest początkiem pierwszego dnia tygodnia.


Możliwe, że problem związany z twierdzeniem, iż Jezus umarł w środę, wynika ze słów uczniów, którzy szli z Jezusem do Emaus w dzień, gdy On zmartwychwstał (Ewangelia wg Łukasza 24:13).
Uczniowie, którzy nie rozpoznają Jezusa, opowiadają Mu o Jego ukrzyżowaniu (24:20), i mówią, że „po tym wszystkim dziś już trzeci dzień, jak się to stało”. Środa ma miejsce cztery dni przed niedzielą.
Możliwe jest, że uczniowie liczyli dni od środy wieczór, gdy Jezus został pochowany.
Środa wieczór to przecież dla nas Żydów już czwartek, a między czwartkiem a niedzielą są trzy dni.

Pamiętajmy jednak, że tak naprawdę nie jest ważne, którego dnia tygodnia Jezus został ukrzyżowany.
Gdyby było to ważne, Słowo Boże na pewno podałoby dokładną datę śmierci Jezusa. Ważne jest jednak, że Jezus umarł, i że fizycznie oraz cieleśnie powstał z martwych.
Co również jest ważne, to że umarł biorąc na siebie karę, na którą zasłużyliśmy wszyscy, bo wszyscy mniej lub bardziej grzeszymy.
Teraz dzięki przelaniu krwi Jeszua/Jezusa jesteśmy uświęceni i oddzieleni dla Boga. Oczywiście tylko Ci, którzy oddali swoje serce Jemu i zaprosili Mesjasza do swego życia.

Odpowiedź:
Biblia nie mówi konkretnie, którego dnia tygodnia Jezus został ukrzyżowany. Uznaje się jednak, że mogła to być środa wieczór czyli wg pór dni Bożych, biblijnych to czwartek.

http://mesjasz.info.pl/?p=730

_________________
Obrazek
Isaj40/9
Wstąpże na wysoką górę, zwiastunko dobrej nowiny Syjonie!
Podnieś mocno twój głos, zwiastunko dobrej nowiny Jeruzalem!
Podnieś głos, nie bój się!
Powiedz miastom judy: Oto wasz Bóg!


.


Góra 
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Kiedy umarł Jeszua / Jezus?
 Post Napisane: 11 kwietnia 2014, o 16:09 
Offline
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 3 lipca 2012, o 17:54
Posty: 18362
.
ShadowLady86 napisał(a):
Większość Chrześcijan świętuje niedzielę jako dzień odpoczynku zamiast przykazanego nam przez Boga sabatu.
Jako uzasadnienie podaje się twierdzenie, jakoby Jezus zmartwychwstał właśnie pierwszego dnia tygodnia.
Jednak jeśli przyjrzeć się Biblii to każdy kto posiada minimum wiedzy matematycznej może stwierdzić, że piątek jako dzień śmierci i niedziela jako dzień zmartwychwstania za nic na świecie nie zgadzają się z treścią Biblii.
Zacznijmy od słów samego Jezusa:

Cytuj:
(39) A On odpowiadając, rzekł im: Pokolenie złe i cudzołożne znaku żąda, ale nie otrzyma innego znaku jak tylko znak Jonasza proroka.
(40) Albowiem jak Jonasz był w brzuchu wieloryba trzy dni i trzy noce, tak i Syn Człowieczy będzie w łonie ziemi trzy dni i trzy noce. (41) [Mt 12: 38-39]


Już to zdanie świadczy o tym, że teoria od piątku (prze godziną 18) do niedzieli
(w zasadzie noc z soboty na niedzielę) nie pasuje.
W tym wypadku mamy niecałe dwie noce i jeden dzień z kawałkiem.
Niektórzy starają się tłumaczyć to zdanie tym, jakoby „3 dni” u Żydów nie zawsze musiały znaczyć 3 pełne dni.
Jednak Jezus nie mówi, że będzie w łonie ziemi przez trzy dni, ale podkreśla, że będą to 3 dni i 3 noce. .
Pismo podaje, że Jezus zmarł w przeddzień sabatu.
Wyglądałoby na to, że musi to być piątek.
Jednak posiłkując się Ewangelią Jana można zauważyć, że dzień sabatu przed śmiercią Jezusa był uroczysty.

Cytuj:
(30) A gdy Jezus skosztował octu, rzekł: Wykonało się!
I skłoniwszy głowę, oddał ducha.
(31) Ponieważ był to dzień Przygotowania, aby więc ciała nie pozostawały przez sabat na krzyżu, albowiem dzień tego sabatu był uroczysty, Żydzi prosili Piłata, aby im połamano golenie i zdjęto je [J 19: 30-31]


Żydzi oprócz sabatu zwykłego, który upamiętniał siódmy dzień tygodnia
(w którym Bóg odpoczywał i który nakazał zachowywać), znali także sabaty świąteczne. W trakcie ostatnich dni Jezusa naród żydowski przygotowywał się do Święta Przaśników, obchodzony na pamiątkę wyjścia Żydów z Egiptu.
15 dzień miesiąca Nisan oraz 21 dzień tego miesiąca były tzw. sabatami uroczystymi.
14 dnia tego miesiąca należało natomiast zabić baranka paschalnego.

Cytuj:
(1) Pan powiedział do Mojżesza i Aarona w ziemi egipskiej:
(2) Miesiąc ten będzie dla was początkiem miesięcy, będzie pierwszym miesiącem roku! (3) Powiedzcie całemu zgromadzeniu Izraela tak: Dziesiątego dnia tego miesiąca niech się każdy postara o baranka dla rodziny, o baranka dla domu.
(4) Jeśliby zaś rodzina była za mała do spożycia baranka, to niech się postara o niego razem ze swym sąsiadem, który mieszka najbliżej jego domu, aby była odpowiednia liczba osób.
Liczyć je zaś będziecie dla spożycia baranka według tego, co każdy może spożyć.
(5) Baranek będzie bez skazy, samiec, jednoroczny; wziąć możecie jagnię albo koźlę.
(6) Będziecie go strzec aż do czternastego dnia tego miesiąca, a wtedy zabije go całe zgromadzenie Izraela o zmierzchu.
(7) I wezmą krew baranka, i pokropią nią odrzwia i progi domu, w którym będą go spożywać.
(8) I tej samej nocy spożyją mięso pieczone w ogniu, spożyją je z chlebem niekwaszonym i gorzkimi ziołami.
(9) Nie będziecie spożywać z niego nic surowego ani ugotowanego w wodzie, lecz upieczone na ogniu, z głową, nogami i wnętrznościami.
(10) Nie może nic pozostać z niego na dzień następny.
Cokolwiek zostanie z niego na następny dzień, w ogniu spalicie.
(11) Tak zaś spożywać go będziecie: Biodra wasze będą przepasane, sandały na waszych nogach i laska w waszym ręku.
Spożywać będziecie pośpiesznie, gdyż jest to Pascha na cześć Pana.
(12) Tej nocy przejdę przez Egipt, zabiję wszystko pierworodne w ziemi egipskiej od człowieka aż do bydła i odbędę sąd nad wszystkimi bogami Egiptu - Ja, Pan.
(13) Krew będzie wam służyła do oznaczenia domów, w których będziecie przebywać.
Gdy ujrzę krew, przejdę obok i nie będzie pośród was plagi niszczycielskiej, gdy będę karał ziemię egipską.
(14) Dzień ten będzie dla was dniem pamiętnym i obchodzić go będziecie jako święto dla uczczenia Pana.
Po wszystkie pokolenia - na zawsze w tym dniu świętować będziecie.
(15) Przez siedem dni spożywać będziecie chleb niekwaszony.
Już w pierwszym dniu usuniecie wszelki kwas z domów waszych, bo kto by jadł kwaszone potrawy od dnia pierwszego do siódmego, wyłączony będzie z Izraela.
(16) W pierwszym dniu będziecie mieli zwołanie święte, tak samo w dniu siódmym. Nie będziecie wtedy wykonywać żadnej pracy.
Będzie wam tylko wolno przygotować pożywienie.
(17) Przestrzegać będziecie święta Przaśników, gdyż w tym dniu wyprowadziłem wasze zastępy z ziemi egipskiej.
Przestrzegajcie tego dnia jako ustanowionego na zawsze we wszystkich waszych pokoleniach.
(18) Czternastego dnia miesiąca pierwszego od wieczora winniście spożywać chleb niekwaszony aż do wieczora dwudziestego pierwszego dnia tego miesiąca.
[Ex 12: 1-18]


Nie jest powiedziane, że 15 Nisan musiał wypaść w sobotę. Wręcz odwrotnie, wszystko wskazuje na to, że w okresie od śmierci do zmartwychwstania Jezusa obchodzono dwa sabaty.
Uroczysty (15 Nisan) oraz cotygodniowy (17 Nisan).
Przyjrzyjmy się niewiastom, które w niedzielę rano, przed wschodem słońca miały zastać pusty grób.
Cytuj:
A gdy minął sabat, Maria Magdalena i Maria Jakubowa, i Salome nakupiły wonności, aby pójść i namaścić go. [Mk 16:1]


Cytuj:
(54) A był to dzień Przygotowania i nastawał sabat.
(55) A szły też za nim niewiasty, które razem z Jezusem przybyły z Galilei i widziały grób oraz jak składano ciało jego;
(56) powróciwszy zaś przygotowały wonności i maści.
Przez sabat zaś odpoczywały według przykazania. [Łk 23: 54-55]


Widzimy że niewiasty musiały po pierwsze zakupi wonności, a potem je odpowiednio przygotować.
Kolejny dzień rozpoczynał się u Żydów wraz z zachodem słońca.
W przypadku miesiąca Nisan byłoby to koło godziny
18. Zgodnie z założeniem śmierci w piątek, Jezus umiera koło godziny
15, a przed 18 musiał zostać złożony do gronu (musiano zdążyć przed sabatem). Następnie nastaje sabat, w którym nastaje całkowity zakaz pracy.
Kobiety są przy grobie już w niedzielę przed wschodem słońca.
Kiedy miałyby zakupić i przyrządzić wonności?
W sabat i to w dodatku świąteczny, w który nie można pracować? Kobiety nie miałyby ani możliwość ani czasu zakupić i przyrządzić olejki do namaszczenia ciała Jezusa.
Dodatkowo analizując fragment z Ewangelii Łukasza widzimy, że mowa jest o dwóch sabatach. Kobiety po złożeniu ciała do grobu Jezusa powróciły do domu przed sabatem.
Potem przygotowywały olejki.
Nie mogłyby tego robić w sabat, gdyż jest to praca.
Następnie Łukasz podaje, że przez sabat odpoczywały zgodnie z przykazaniem, czyli mowa o cotygodniowym sabacie zgodnie z Dekalogiem.

Co innego, jeśliby zgodnie z Biblią uznać, że Jezus zostaje złożony do grobu w środę przed godziną 18 (14 Nisan). Wtedy też kobiety odpoczywają w sabat świąteczny
(czwartek 15 Nisan)
, w piątek (16 Nisan) zakupują i przyrządzają wonności,
w sabat cotygodniowy odpoczywają (17 Nisan) a jak najwcześniej jak to możliwe odwiedzają grób Jezusa w niedzielę rano (18 Nisan).
I grób zastają już pusty.
Zgodnie z tym co powiedział Jezus (3 dni i 3 noce będzie przebywał w łonie ziemi),
Jego złożenie do grobu nastąpiło w środę(14 Nisan) przed godziną 18, a zmartwychwstanie w sobotę przed godziną 18 (17 Nisan).

Wtedy wszystkie dane jakie uzyskujemy czytając Biblię układają się w logiczną całość.

Kolejny i chyba najważniejszym wersetem wskazującym na środę jako dzień śmierci Jezusa jest proroctwo zawarte w księdze Daniela.

Cytuj:
(24) Siedemdziesiąt tygodni wyznaczono twojemu ludowi i twojemu miastu świętemu, aż dopełni się zbrodnia, przypieczętowany będzie grzech i zmazana wina, i przywrócona będzie wieczna sprawiedliwość, i potwierdzi się, widzenie i prorok i Najświętsze będzie namaszczone.
(25) Przeto wiedz i zrozum: Odkąd objawiło się słowo o ponownej odbudowie Jeruzalemu aż do Pomazańca-Księcia jest siedem tygodni, w ciągu sześćdziesięciu dwu tygodni znowu będzie odbudowane z rynkiem i rowami miejskimi; a będą to ciężkie czasy.
(26) A po sześćdziesięciu dwóch tygodniach Pomazaniec będzie zabity i nie będzie go;
lud księcia, który wkroczy, zniszczy miasto i świątynię, potem nadejdzie jego koniec w powodzi i aż do końca będzie wojna i postanowione spustoszenie.
(27) I zawrze ścisłe przymierze z wieloma na jeden tydzień, w połowie tygodnia zniesie ofiary krwawe i z pokarmów. A w świątyni stanie obraz obrzydliwości, który sprawi spustoszenie, dopóki nie nadejdzie wyznaczony kres spustoszenia.[Dn 9: 24-27]


Widzimy wiec, że ofiary krwawe i pokarmów zniesione zostaną w połowie tygodnie czyli w środę.
Tak wiec środa jako dzień śmierci i tym samym sobota wieczór jako dzień zmartwychwstania znajdują także poparcie w proroctwach Starego Testamentu.

Podsumowując więc wszystkie dane możemy stworzyć taki oto kalendarz.
  • 13 Nisan (wtorek) po zachodzi słońca: ostatnia wieczerza.
  • 14 Nisan (środa) o godzinie 15. Śmierć Jezusa na krzyżu. Przed nastaniem sabatu, czyli przed godziną 18 ciało Jezusa złożono do grobu.
  • Mija pierwsza noc
  • 15 Nisan (czwartek), sabat uroczysty. Mija pierwszy dzień
  • Mija druga noc
  • 16 Nisan (piątek). Kobiety zakupują i przygotowują wonności. Mija drugi dzień
  • Mija trzecia noc
  • 17 Nisan (sobota), sabat cotygodniowy. Mija dzień trzeci. Zmartwychwstanie Jezusa przed godziną 18 (ale po godzinie 15).
  • 18 Nisan (niedziela). Przed wschodem słońca kobiety znajdują pusty grób.

Ostatnią kwestia do rozwiązania jest problem ostatniej wieczerzy. Według Ewangelii synoptycznych odbyła się ona 14 Nisan, natomiast Jan wskazuje na datę 13 Nisan. Jak rozwiązać te pozorne sprzeczności? Otóż najprawdopodobniej różnice w datach wynikają z stosowanych dwóch różnych kalendarzy: księżycowego i słonecznego. Ewangelie synoptyczne liczyły czas według kalendarza słonecznego, natomiast Ewangelia Jana według księżycowego. Tą teorie można znaleźć także i w katolickich opracowaniach. Posługuje się nią ks. bp. Kazimierz Romaniuk w swojej książce Nowy Testament bez problemów.

Cytuj:
[…] Jeszcze do niedawna jedni przyznawali rację Janowi, inni synoptykom. Ci, co byli za synoptykami, czyli za identyfikacją Ostatniej Wieczerzy z paschalną wieczerzą żydowską, zwracają uwagę przede wszystkim na terminologię synoptyków, mówiących o jedzeniu Paschy, przygotowywaniu Paschy i czynieniu Paschy. Wszystko to znaczyło w języku dość specyficznym: spożywać, przygotowywać do spożycia baranka wielkanocnego. Jan wyraża się inaczej; co więcej, idzie za nieco odmienną rachubą czasu — być może dlatego, że przebywając zbyt długo poza Palestyną odzwyczaił się od semickiego słownictwa i zapomniał o judaistycznym sposobie liczenia czasu. Natomiast ci, którzy przyznają rację Janowi, zwracają uwagę na to, że autor czwartej Ewangelii trzyma się dość ściśle chronologii w opisach wydarzeń składających się na historię Wielkiego Tygodnia. Ponadto w 18, 28 Jan wyraźnie mówi o tym, że uczniowie specjalnie czekali z Ostatnią Wieczerzą na moment spożywania oficjalnej wieczerzy paschalnej. Dlatego też powstrzymywali się od wszystkiego, co mogłoby ich uczynić nieczystymi i tym samym nie¬zdolnymi do spożywania paschy. Ten rzekomo nie do rozstrzygnięcia problem doczekał się nowego spojrzenia poprzez pryzmat hipotezy podwójnego kalendarza. A oto główne elementy tej hipotezy. 1° Od czasów najdawniejszych były w użyciu u Żydów dwie rachuby czasu: słoneczna i księżycowa. 2° Zgodnie z tą podwójną rachubą czasu dwa też były terminy święta Paschy. 3° Według nieurzędowej rachuby czasu, czyli według kalendarza, który obowiązywał w środowiskach judaistycznych heterodoksyjnych, Pascha wypadała w środę. W tej sytuacji wieczerzę paschalną spożywano w przeddzień wieczorem, czyli we wtorek, co zdawałoby się harmonizować z danymi Ewangelii synoptycznych. 4° Przypuszczenie, że Jezus spożywał Ostatnią Wieczerzę jako paschalną wieczerzę żydowską — według tego nieoficjalnego kalendarza, znajduje swoje pośrednie potwierdzenie w fakcie pewnego udokumentowania jeszcze w II w. po Chr. tradycji, według której Jezus został pojmany w nocy z wtorku na środę, czyli że Ostatnią Wieczerzę spożył we wtorek wieczorem. 5° Według danych czwartej Ewangelii Jezus spożywał Ostatnią Wieczerzę zgodnie z kalendarzem oficjalnym. Oficjalnie nie była to wieczerza paschalna żydowska, ale różnica wynikła tylko z odrębności kalendarza. • Jan nawiązuje w swej Ewangelii do kalendarza oficjalnego być może również i z tej racji, że odbiorcy jego Ewangelii, w większości helleniści, prawdopodobnie znali tylko oficjalny kalendarz żydowski. W warunkach normalnych jednym z elementów istotniejszych obchodów święta paschy było zabicie baranka wielkanocnego w świątyni. Wiadomo jednak, że w wypadku zaistnienia przeszkód nieprzezwyciężalnych, święto paschy można było obchodzić nawet w miesiąc po oficjalnej jego dacie i przy użyciu tylko chlebów przaśnych oraz gorzkiego ziela. Zresztą tzw. „wyłączeni" ze społeczności izraelskiej byli skazani na spożywanie wieczerzy paschalnej bez możności spożywania baranka wielkanocnego.[ks. bp. Kazimierz Romaniuk: Nowy Testament bez problemów. Akademia Teologii Katolickiej, Warszawa 1983. Rozdział 23: Kiedy miała miejsce ostatnia wieczerza?]


Podsumowując. Wszystkie dane w sposób ścisły wskazują na środę jako dzień śmierci Jezusa, a sobotę wieczór jako czas Jego zmartwychwstania. Niedziela jako dzień odpoczynku znajduje potwierdzenie jedynie w (T)tradycji.
Gdy szeregi Chrześcijan zasilali wierni pochodzenia , naturalne stały się zebrania
w 1 dniu tygodnia, który był wolny od pracy.
Wydaje się, że skierowanie ku niedzieli wynikało też z chęci odcięcia się od żydowskich korzeni. Mimo wszystko jeszcze na przełomie IV i V wieku to sobota była dniem spotkań i nabożeństw w wielu miastach Chrześcijańskich.
Pisze o tym chrześcijański historyk Sokrates Scholastyk w Historii Kościoła.

Cytuj:
[…]Do tej to kategorii spraw należy także istniejąca w różnych Kościołach rozmaitość form postu.
Tak samo jest z nabożeństwami. Bo podczas gdy we wszystkich Kościołach na obszarze całej ziemi w sobotę każdego tygodnia odprawia się tajemnicę mszy świętej, duchowni w Aleksandrii i w Rzymie na podstawie jakiejś starodawnej tradycji uchylili się od tego.
[HK 5: 22]
.

O taka oto ciekawostka dla tych co twierdzą, że świętowanie niedzieli „było od zawsze”. Sokrates Scholastyk zresztą wskazuje, skąd przyszło uchylenie od nabożeństw sobotnich.

_________________
Obrazek
Isaj40/9
Wstąpże na wysoką górę, zwiastunko dobrej nowiny Syjonie!
Podnieś mocno twój głos, zwiastunko dobrej nowiny Jeruzalem!
Podnieś głos, nie bój się!
Powiedz miastom judy: Oto wasz Bóg!


.


Góra 
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Kiedy umarł Jeszua / Jezus?
 Post Napisane: 11 kwietnia 2014, o 16:54 
Offline
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 3 lipca 2012, o 17:54
Posty: 18362
z innego forum jak powyżej
_____________________________





Ukrzyżowanie w środę? Jak rozumieć 3 dni i 3 noce?


Zapraszam na stronę :http://www.cgsf.org/dbeattie/calendar/?roman=1513b.c.e

następnie proszę porównać z http://www.cgsf.org/dbeat...r/?roman=33+c.e

Dokładnie w dzień w którym starożytni Izraelici obchodzili
pierwsza Paschę 14 Abib 1513 p.n.e(http://www.cgsf.org/dbeattie/calendar/?roman=1513b.c.e ; Wj 12:17-20, 24-28) Jezus ustanowił nowe święto (Łukasza 22:14-19 ; 28-30 ; Mt 26:17-30; 1Ko 11:23-25) .
Co do zmartwychwstania ( 1Ko 15:20-23) warto zwrócić uwagę na święto Przaśników które rozpoczynało się po Passze.
Święto to dawało Izraelitom okazję do wyrażenia swojej wdzięczności za błogosławieństwa otrzymane od Boga(Powtórzonego Prawa 8:6-10 ; Hebrajczyków 10:1).
Ale czy tak było 33 n.e?


Drugiego dnia święta Przaśników czyli 16 Nisan składano pierwociny jęczmienia
(Wj 12:15-20; 23:15; 34:18; Kpł 23:6-11).
Była to ważna uroczystość, gdyż dopiero po jej odbyciu można było spożywać ziarno i chleb z nowych zbiorów (3 Mojż. 23:14).
Chrystus zmartwychwstał pierwszego dnia po sabacie, tj. 16 Nisan, wtedy gdy ofiarę kołysaną w postaci snopa (lub omera) pierwocin ze żniw jęczmienia składał arcykapłan (1Ko 15:20; Kpł 23:11b; Jn 20:1 ; Łk 23:54 do 24:7 ), by dokładnie odpowiadać pod względem czasu ( http://www.cgsf.org/dbeattie/calendar/?roman=33 , http://www.cgsf.org/dbeat...r/?roman=33+c.e ) „cieniowi” (czyli pierwowzorowi) zawartemu w Prawie (Heb 10:1).

Dokładnie trzy dni wcześniej (14 Nisan 1513p.n.e)
Jezus Chrystus ustanowił wyjątkowe święto (Mateusza 26:26-29 ; Objawienia 19:6,7;Mateusza 25:10).
Gdy uwzględnimy te fakty z wypowiedzią o "znaku Jonasza" (Mt 12:38; 16:1) to zastanówmy się nad tym do kogo był skierowany znak Jonasza ?
Czy do zadufanych w sobie przywódców religijnych(Jana 7:47-49) czy do uczniów Jezusa (Marka 8:31; Marka 9:31,32 ; Łukasza 9:45; Mateusza 26:2 ; Dzieje Apostolskie 1:2-11)? Jaki był cel ?
Niniwa stanowi symbol zagłady niegodziwców(Łukasza 11:30 ; Łukasza 16:16.17). Trzydzieści siedem lat później słowa o 'znaku Jonasza" nabrały realnego kształtu w postaci zagłady żydowskiego systemu rzeczy .
Jednak przed zagładą uchronili się ci którzy żywo mieli w pamięci słowa Jezusa
(Mateusza 24:15-22 ).
Uciekli z Jerozolimy i całej Judei do miasta Pella, leżącego w Perei ,zachowali swoją tożsamość i życie.

_________________
Obrazek
Isaj40/9
Wstąpże na wysoką górę, zwiastunko dobrej nowiny Syjonie!
Podnieś mocno twój głos, zwiastunko dobrej nowiny Jeruzalem!
Podnieś głos, nie bój się!
Powiedz miastom judy: Oto wasz Bóg!


.


Góra 
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Kiedy umarł Jeszua / Jezus?
 Post Napisane: 11 kwietnia 2014, o 18:39 
Offline
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 3 lipca 2012, o 17:54
Posty: 18362
fword

Cytat:
Tymczasem uczciwe zbadanie Biblii wykazuje niezbicie,
że Jezus rzeczywiście umarł po zachodzie słońca,
14 Nisan i był w grobie pełne trzy dni i trzy noce.

>>>>>>
No ,niezupełnie po zachodzie słonca -ponieważ
następnego dnia był WIELKI SZABAT i spieszyli sie ze złozeniem
Ciała do grobu.
To wskazuje ,że musieli złozyc do grobu PRZED ZACHODEM słonca,
czyli jeszcze 14 Nisan Baranek był Ofiarowany .

Ponieważ następnego Dnia był Wielki Szabat więc
nie było czasu na NAMASZCZENIE zwłok.
Dopiero po TYM SZabacie niewiasty mogły nakupic wonności a
Kapłani Zydowscy poszli do Piłata ,zeby postawił straże
i zabezpieczył grób aż do Trzeciego Dnia.
gdyby to była nasza niedziela to jaki byłby sens ZABEZPIECZAC
Grób ,który JUZ był pusty!!!
piątek był DNIEM WOLNYM miedzy SZABATAMI.
A kiedy Powstał z Umarłych?
Niewiasty poszły - a było kilka grób a nie jedna- wiec
jedne poszły o innej porze niz inne.
Kiedy przyszły do grobu było jeszcze PRZED WSCHODEM słonca ,
było ciemno.
Anioł pokazał ,że Grób jest PUSTY ,a KTO WIDZIAŁ SAMO
ZMARTWYCHWSTANIE???

_________________
Obrazek
Isaj40/9
Wstąpże na wysoką górę, zwiastunko dobrej nowiny Syjonie!
Podnieś mocno twój głos, zwiastunko dobrej nowiny Jeruzalem!
Podnieś głos, nie bój się!
Powiedz miastom judy: Oto wasz Bóg!


.


Góra 
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Kiedy umarł Jeszua / Jezus?
 Post Napisane: 11 kwietnia 2014, o 18:41 
Offline
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 3 lipca 2012, o 17:54
Posty: 18362
2007-08-09, 10:39
Weź Wicie ew Mat. i pierwszy "sabat" dzień przaśników minął, w drugi (wieczór) Pan spozył ostanią wieczerzę i tej samej nocy został pojmany i stanął przed radą najwyższą. Od rana zaczyna się bieganina do Piłata, który tego samego dnia (drugi dzień) skazał Pana na ukrzyżowanie. Jezus zmarł pod koniec drugiego dnia. Jezus spoczął w grobie, i licząc trzeci dzień przaśników jako pierwszy to Pan musiałby przeleżeć w grobie pięć dni a szóstego zmartwychwstać po "sabacie" (siódmym dniu święta przasników). Chyba ze w tym tygodniowym święcie zwykły sabat (sobotni) wychodził właśnie dnia trzeciego? Każde inne święto ma swoją własną porę i czas i niemogłyby się nałozyc i to zwykły(sobotni) sabat jest dniem odpocznienia

...

kesja napisał/a:
A kiedy prosili o Zapieczętowanie grobu ?
jesli po szabacie /czyli sobocie to poco ,skoro grób był juz pusty
jesli po szabacie to którym?
bo wiemy ze po zapieczętowaniu grobu był dzien - który?



Miło ze zapytałaś, i gdy sięgnąłem do Mateusza, zaczałęm sie zastanawiać, ze faryzeusze pszyszli do Piłata prosić o opieczętowanie grobu, w Sabat!!?
Hmm... ale w Łukasza juz jest napisane ze nastawał Sabat, gdy Józef złozył ciało Jezusa do grobu, a w Jana (19, 31) tak samo.
Wychodzi na to, ze w Sabat prosili Piłata o straż przy grobie Pana.
..

_________________
Obrazek
Isaj40/9
Wstąpże na wysoką górę, zwiastunko dobrej nowiny Syjonie!
Podnieś mocno twój głos, zwiastunko dobrej nowiny Jeruzalem!
Podnieś głos, nie bój się!
Powiedz miastom judy: Oto wasz Bóg!


.


Góra 
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Kiedy umarł Jeszua / Jezus?
 Post Napisane: 11 kwietnia 2014, o 18:42 
Offline
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 3 lipca 2012, o 17:54
Posty: 18362
Wysłany: 2007-08-11, 18:13
Dlaczego uwaza sie ,że 4-ry ewang mówia to samo i TAK samo o TYM samym?

przyjrzyjcie sie jak jest opisane zakończenie kazdej z ewang
przeciez pisało cztery różne osoby i kazda z nich Zwróciła NA COś -UWAGE

Czytamy tez o niewiasach które podążały do grobu
Jakos niechca zauwazyc - ci co nas nauczaja --- ze jest to opis o różnych grupach
a ile ich było ?

Mateusz pisze o tym a inny O tym a my mamy to "wyłapać"

Przyszli prosic o Zapieczętowanie groby po Pierwszym Szabacie a przed Szabatem/sobota

Wpoili nam ze to był piatek i przez 2---tys lat nie mozemy UWOLNIC swoich Umysłów
dlaczego kk nas okłamał ???! a teraz inni naśladuja ?

zrobili to świadomie czy pogubili sie w Szabacie ?
JAHszua został złozony do Grobu ,tuz PRZED zachodem słonca bo nastawał Szabat - pierwszy -- jak policzymy po naszemu to musiał to byc ???
najlepiej liczyc od konca czyli naszej niedzieli ale trzeba uwazac bo Niewiasty były
jedne o swicie w niedziele a była grupa tuz po szabacie czyli po zachodzie słonca
a to jeszcze SOBOTA po naszemu.
Zydzi za NIC by nie złamali szabatu i poszli do piłata --

_________________
Obrazek
Isaj40/9
Wstąpże na wysoką górę, zwiastunko dobrej nowiny Syjonie!
Podnieś mocno twój głos, zwiastunko dobrej nowiny Jeruzalem!
Podnieś głos, nie bój się!
Powiedz miastom judy: Oto wasz Bóg!


.


Góra 
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Kiedy umarł Jeszua / Jezus?
 Post Napisane: 11 kwietnia 2014, o 18:45 
Offline
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 3 lipca 2012, o 17:54
Posty: 18362
wiec z tego mojego obliczenia wyszło ,ze w Czwartek był Szabat Wielki wiec nikt nigdzie
nie chodził dopiero po zachodzie słonca mozna było
po tym Szabacie niewiasty - jedna grupa- poszły nakupiły wonnosci ,których wcześniej
nie zdążyły bo słońce zachodziło i nastawał Szabat Czyli konczy sie środa ukrzyzowania
Tak wiec w piatek mozna był opójsć i domagac sie Zapieczętowania Grobu
potem mamy Szabat/sobote odpocznienie no i po zachodzie słonca pierwsza grupa kobiet idzie do grobu i - milczy bo sie boi cokolwiek mówic
O swicie idzie inna grupa -.

Napewno Piatek nie jest dniem ukrzyzowania
wiemy kiedy odkryto ze Grób jest pusty a nie kiedy Zmartwychwstał
zbiegły sie Dwa Szabaty oddzielone Piątkiem - po naszemu- inaczej mówiac dzien 6/

Cytuj:
Nie wiem czy dobrze rozumiem Kesju.
Wiadomo ze Pan umarł na krzyżu i został złozony w grobie, w dzień który poprzedzał jakieś święto nazywane Szabatem. Według ciebie ten Szabat to czwartek. Piatek był dniem mniej szczególnym i wtedy kapłani przyszli do Piłata i kobiety mogły kupić wonności i maści.
Dlaczego więc nie poszły w piątek aby namaścic ciało Jezusa? Był caaały dzień.


nie znam sie na wyliczeniach swiat zydowskich - co i jak
ale
tak Zobaczyłam w ewang ze były DWA SZABATY - mat o tym mówi
po tym Szabacie był dzien wolny i wtedy poszły NAMASCIC CIAłO
i rzymianie Zapieczetowali grób .
uwazam ze poszły włąsnie wpiatek przed Szabatem/sobota
wczesniej nie mogli i potem nie było sensu bo był Pierwszy dzien tyg.

_________________
Obrazek
Isaj40/9
Wstąpże na wysoką górę, zwiastunko dobrej nowiny Syjonie!
Podnieś mocno twój głos, zwiastunko dobrej nowiny Jeruzalem!
Podnieś głos, nie bój się!
Powiedz miastom judy: Oto wasz Bóg!


.


Góra 
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Kiedy umarł Jeszua / Jezus?
 Post Napisane: 11 kwietnia 2014, o 18:48 
Offline
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 3 lipca 2012, o 17:54
Posty: 18362
kansy..
W ewangeliach naocznych swiadkow tamtych wydarzen(chodzi mi o Mt i J ktorzy byli uczniami Jezusa) jest bardzo dziwna sprzecznosc.Mt pisze:<Uczniowie uczynili,tak jak im polecil Jezus,i przygotowali PASCHE>.(Mt 26,17-przeczytajcie)
J 13,1 pisze:< Bylo to przed swietem PASCHY> i dalej J 18,28:<...Oni samijednak nie weszli do pretorium,aby sie nie skalac i moc sporzyc PASCHE.>
Mt relacjonuje,ze najpierw byla PASCHA a potem UKRZYZOWANIE.
U Jana jest inaczej. kiedy Zydzi jedli PASCHE Jezus juz NIE ZYL!!!
Przyznam szczerze,ze sam nie wiem co z tym poczac :!: :?:
Obaj byli naocznymi swiadkami :!:
Blad w przekladzie :?: jakos nie chce mi sie wierzyc.

Wobec tego jak ustalic moment smierci i ilosc godzin w Grobie

_________________
Obrazek
Isaj40/9
Wstąpże na wysoką górę, zwiastunko dobrej nowiny Syjonie!
Podnieś mocno twój głos, zwiastunko dobrej nowiny Jeruzalem!
Podnieś głos, nie bój się!
Powiedz miastom judy: Oto wasz Bóg!


.


Góra 
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
 Post Napisane: 11 kwietnia 2014, o 18:48 
 


Góra 
  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
 
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 92 ]  Przejdź na stronę 1, 2, 3, 4, 5 ... 7  Następna strona

Strona główna forum » BIBLIA dla KAŻDEGO- TWARDY POKARM » BIBLIA a DOGMATY


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 6 gości

 
 

 
Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
cron
To forum działa w systemie phorum.pl
Masz pomysł na forum? Załóż forum za darmo!
Forum narusza regulamin? Powiadom nas o tym!
Tłumaczenie phpBB3.PL