Przewodnik po księdze Zohar. System wyższych światów. Ukazane w piątek 13 sierpnia 2010. Fragmenty z mojej przyszłej książki " Przewodnik przez księgę Zohar" By dać nam możliwość cały ten proces zmienić w duchową drogę, stworzył Stwórca system połączeń między nami, a NIM. Poprzez ten system kieruje ON nami z góry i my też możemy z dołu prosić JEGO o pomoc. Ten system składa się z następujących części. 1. Świat nieskończoności w którym otwiera się STWÓRCA w całej swej potędze. 2. Istota ( istnienie ) znajdująca się pod światem nieskończoności, nazywana : " Świat Adam Kadmon " gdzie STWÓRCA swoje oddziaływanie dzieli na 5 ciu płaszczyznach naszego egoizmu, ponad który pragniemy sie podnieść. 3.Pod światem "Adam Kadmon" znajduje się system kontroli i zarządzania/kierowania nazywany światem " Azilut ". Świat Azilut następnie podzielony jest na 5 części - Keter, Chochma, Bina, Zeir Anpin i Malchut, nazywany Atik, Arich Anpin, Abe we Ima, Seir Anpin i Malchut ( nukwa ) Atik i Arich Anpin w Zoharze nazywane są " nierozpoznawalną głową " określającą świat Azilut. Aba we Ima są to chochma i Bina , z których to schodzą do nas światła Chochma i Chasadim. Po tym jak przechodzą przez Zeir Anpin, dochodzą one do Nukwy, do Malchut świata Azilut, nazywanego " Szechina", ponieważ całe światło, które przeznaczone jest duszom pochodzi z nieskończoności. Tutaj Malchut nazywa się również " zebraniem dusz Izraela", ponieważ zawiera w sobie wszystkie dusze , które określane są "Isra- El" ( bezpośrednio do Stwórcy ), tzn. tych, którzy podnoszą się i pragną świata nieskończoności 4.Pod światem Azilut znajdują się światy Brija, Yezira, Assija ( światy BYA ) w którym to znajdują się nasze dusze. 5.Pod światami BYA znajduje się ten ( nasz ) świat. W języku Zoharu Malchut oznacza "ziemię" , a Bina ( Ima ) " niebo ". Zeir Anpin i Malchut w Zocharze noszą takie nazwy jak Szohen i Szechina, STWÓRCA ( kadosz baruch hu ) i zebranie dusz Izraela , pan młody i panna młoda , męską i żeńska część ( sachar i nukwa ) Każde z tych składników otrzymuje w Zocharze różnorodne określenia, nazwy jako parafrazy ( midrasz ) . Z tego powodu, by pomóc nam w połączeniu z wewnętrzną istotą, Baal Ha Sulam bardzo skrupulatnie dobierał kabalistyczne .
_________________ 2Kor 10/4,5 oręż którym walczymy, nie jest cielesny ma moc burzenia warowni dla sprawy Bożej; nim unicestwiamy złe zamysły i pychę, podnoszącą się przeciw poznaniu Boga i zmuszamy wszelką myśl do poddania się w posłuszeństwo Mesjaszowi
|