z twojego linka
Czy słowa „nie wódź nas na pokuszenie”
są sprzeczne z Jakubowymi słowami, że Pan Bóg nikogo nie kusi?
Kto doznaje pokusy, niech nie mówi,
że Bóg go kusi. Bóg bowiem ani nie podlega pokusie ku złemu,
ani też nikogo nie kusi (Jak. 1:13)
–
Nie wódź nas na pokuszenie (Mat. 6:13)
13 וְאַל תְּבִיאֵנוּ לִידֵי נִסָּיוֹן, כִּי אִם חַלְּצֵנוּ מִן הָרָעnisajon -
Ap.Jakub pisze, że Bóg nie podlega,
czyli nie może być kuszony „do złego
(ku złemu)”. Jeżeli więc w dalszym zdaniu ap.Jakub pisze, że Bóg „nie kusi”, to znaczy, że nie kusi „do złego”.
Tak wynika z kontekstu tego zdania. Jednak w ogóle Bóg kusi, czego Biblia daje świadectwo (kuszony był Abraham czy król Ezechiasz).
Przytaczam za przekładem Biblii Gdańskiej, która w sposób dosłowny oddaje użyte tam
hebrajskie słowo „nasah”.1 Moj. 22:1
To gdy się stało, kusił Bóg Abrahama.
וַיְהִי אַחַר הַדְּבָרִים הָאֵלֶּה וְהָאֱלֹהִים נִסָּה אֶת-אַבְרָהָם וַיֹּאמֶר אֵלָיו אַבְרָהָם וַיֹּאמֶר הִנֵּנִי׃לְנַסּוֹתוֹ
Biblia Warszawska:
Po tych wydarzeniach wystawił Bóg Abrahama na próbę NASAi rzekł do niego: Abrahamie!
A on odpowiedział: Otom ja.
2 Kron. 32:31
A wszakże dla posłów książąt Babilońskich, którzy byli posłani do niego, aby go pytali o znak, który się był stał w ziemi, opuścił go Bóg, aby go kusił, a iżby wiedziano wszystko, co było w sercu jego.
לְנַסּוֹתוֹBiblia uczy, że kuszenie może być od Boga, ale jest czymś całkowicie innym niż kuszenie od diabła.
Szatan kusi by zniszczyć człowieka, prowadzić do zła i grzechu, by oddalić od relacji z Bogiem. Cel kuszenia szatana jest upadek człowieka, jego śmierć duchowa,
też fizyczna. Aby to osiągnąć szatan tak fałszuje obraz rzeczywistości, że dobro wydaje się być złem, a zło dobrem.
Pan Bóg kusi, by człowieka uszlachetnić,
ugruntować w ufności Najwyższemu.
Nawet gdy Bóg kusi i człowiek upada, to po to by powstał i był mocniejszy w swym Panu, by odnalazł siłę nie w swoim własnym „ja”, a w Bogu-Ojcu.
Ap.Jakub nie pisze, że Pan Bóg w ogóle nie kusi,
pisze natomiast, że Pan Bóg nikogo nie kusi „do złego”.
Natomiast zaznaczę ponownie,
że w samych słowach modlitwy Pańskiej
"i nie wódź nas na pokuszenie" nie ma sugestii, jakoby Bóg kusił.
Wręcz przeciwnie: Pan Jezus ucząc nas modlić się mówi,
że Pan Bóg wprowadza,
inaczej mówiąc dopuszcza na nas pokusy.
Słowa „ale zbaw nas ode złego” sugerują,
że Pan Jezus ma na myśli pokuszenie od naszego przeciwnika, bowiem Pan Bóg dozwala nieraz na kuszenie od diabła, tak, jak dozwolił kusić Hioba; wówczas jesteśmy kuszeni do złego, przez diabła.
Sam Pan Jezus był wiedziony przez Boga na pokuszenie, które zgotował diabeł.
Wtedy Duch wyprowadził Jezusa na pustynię, aby był kuszony przez diabła
(Mat.4:1).
Czyli Pan Bóg może nas wprowadzać w pokuszenie.
Może też dozwolić, aby szatan nas kusił.
Dlaczego?
Abyśmy zamknęli usta szatanowi! By kuszenie diabła, które chce nas oskarżać, jak oskarżał Hioba (zob.Hi.1:6-12) na podstawie naszej wiary obróciło się przeciwko niemu; by to diabła oskarżyła nasza wiara rodząca się z miłości do naszego Dobrego Niebiańskiego Ojca wypowiadająca zwycięskie „idź precz szatanie.”
>>>>>>>>>>>>>>
Słowo tam użyte to jak ju napisałam nisajon a u Jakuba nasa
נִסָּה.
http://www.iwrit.pl/index.php?ww=1&slow ... on&ccnb=on
מְנַסֶּה / נִסָּה / לְנַסּוֹתmenase / nisa / lenasot
próbować, usiłować, spróbować, wypróbować, testować, przetestować.
ניסיון / ניסיונות
נִסָּיוֹן (נִסְיוֹן-) / נִסְיוֹנוֹת
nisajon (nisjon-) / nisjonot
próba / próby
• zgłoś błąd • דווח שגיאה •
rz.m.
ניסיון {ידע, מיומנות, מומחיות}
נִסָּיוֹן (נִסְיוֹן-) / נִסְיוֹנוֹת
nisajon (nisjon-) / nisjonot
doświadczenie {zdobyte}
szatan TESTOWAŁ KIM JESZUA JEST dlatego pytał podstępnie
Jeśli jesteś Synem Bogiem
Ben Elohim to ....UDOWODNIJ .
Dlaczego to majacy władze nad drukowaniem biblii boprzeciez jest to kontrolowane
dlaczego wybrali słowo KUSIC ?
Dlaczego zmienia to Francja a nie Vatykan z pod znaku Weza/Smoka przeciez od nich wyszła dyrektywa ze Bóg nas kusi ?
to biblia gdanska ma wstawki KUSIŁ -dlaczego ?
Mysle, ze tzw NASA wywodzi sie z tego okreslenia -badanie doswiaczanie kosmosu.